Kyntö

 Kyntö on toimenpide, jolla pyritään saamaan viljelykasville hyvä kylvöalusta. Maan kuohkeuttaminen ja kääntäminen. Mullan eri osat joutuvat ilman vaikutukselle alaisiksi, mikä jouduttaa lahoamista ja murenemista. Vai johtaisiko se lopulta uuteen kasvuun. Ainakin rikkaruohoihin. Mulla ei ole hajua maanviljelyksestä, mutta asioilla on kaksinaismerkityksiä. Pitäydyn kaukana traktoreista, isännistä en niinkään.

Kyntö kuuluu syksyyn. Syksyyn kuuluu matka itseen, ihmiseen, joka on hukassa. Puhutaan seksistä. Vahvasta seksistä. Multa on kysytty, mitä tarkoitan vahvalla seksillä. Selviäiskö se näistä kirjoituksista. Toivottavasti. 

Haluan löytää hyvän kylvöalustan. Lahoammeko, murrummeko? Haluan ajatella, että kasvamme. Haluan jonkun mun vaikutuksen alaiseksi. Jonkun, jonka kanssa puhjeta kukkaan. Katsoa, ihailla, tuntea niitä vaikeita ja häkellyttäviä juttuja, jotka auttavat kasvamaan. Ne auttaa nautintoon, tai ainakin luulen niin. Haluan irti siitä, mitä muut odottavat mun olevan.

Haluan hallita. Itseäni olen hallinnut liian pitkään. Nyt on jonkun toisen vuoro.


Hypertensiossa ihan vitunmoinen kiire

ihmisen tyhmyyttä todistamaan

kyllä minä tulen enkä sinua kiellä

tässä tätä on, ala niellä

Aura viiltää sielumme auki

tule nyt syliin, ettemme katoaisi niin kuin kaikki muut

Katso kuinka pelkomme kylvetään

Kynnä kynnä

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Deittiskene

Tutkimusmatka